Το σχολείο βοηθά στη παιδική δημιουργικότητα; Τι απαντά ο Κεν Ρόμπινσον

“Learning by doing” αυτή είναι μια από τις βασικές θέσεις που υπερασπίστηκαν φιλόσοφοι, ψυχολόγοι και εκπαιδευτικοί από τις αρχές του 20ου αιώνα. Η ιδέα ότι η μάθηση μπορεί να γεννηθεί μέσα από την πράξη αναδύεται στα τέλη του 19ου και αποτελεί μια σημειολογική «γέφυρα» με τον 20ο αιώνα κατά τον όποιο τα εκπαιδευτικά συστήματα αρκετών χωρών θα επανασχεδιαστούν και θα μεταρρυθμιστούν. Στο προτεινόμενο βίντεο ο Σερ Κεν Ρόμπινσον κάνει μια διασκεδαστική και ταυτόχρονα συγκινητική πρόταση με στόχο τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος το οποίο θα γαλουχεί και θα εμψυχώνει τα παιδιά. Μέσα από τη διαδικασία αυτή μπορεί να εξασφαλιστεί η δημιουργικότητα και όχι η υπονόμευση της αυτενέργειας και της παιδικής πρωτοβουλίας για δημιουργικότητα. Ο Κεν Ρόμπινσον γεννήθηκε στο Λίβερπουλ  το 1950, είναι συγγραφέας και σύμβουλος σε θέματα εκπαίδευσης και καλλιτεχνικής παιδείας. Διετέλεσε διευθυντής του έργου Η Τέχνη στα σχολεία μεταξύ 1985 – 1989, καθηγητής Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο του Γουάργουϊκ (Warwick) και εχρίσθη ιππότης (παίρνοντας τον τίτλο του Sir) για τη συμβολή του στην εκπαίδευση.

 

Επισκεφτείτε την σελίδα του.

 

Πλοηγηθείτε και ανακαλύψτε τα εκθέματα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της Ουάσιγκτον

National Museum of  Natural History from Smithsonian Institutution”, κάντε ένα εικονικό ταξίδι στην καρδιά του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας στην Ουάσινγκτον! Η τεχνολογία μας δίνει την ευκαιρία να “φέρουμε” στην οθόνη μας το μουσείο. Η πλοήγηση σας μπορεί να γίνει σε τρία επίπεδα: Ground, First, Second floor. Ένας χάρτης θα σας βοηθήσει να επιλέξετε το επίπεδο -όρφο που θα κινηθείτε. Xειρισθείτε σωστά τα βέλη πλοήγησης. Ιδιαίτερα 1) για τη μετάβαση σε καθένα από τα τρία πιο πάνω επίπεδα (ορόφους του μουσείου) και  2) για τη διαδοχική αλλαγή σκηνής/εικόνας με εκθέματα (προτελευταίο βέλος δεξιά) «next scene»

Το ταξίδι σας αρχίζει ΕΔΩ 

“Πρωτάκια” στο σχολείο: O ρόλος του γονέα στην καλή σχολική προσαρμογή του παιδιού

Πρωτάκια
Η πρώτη μέρα του παιδιού στο δημοτικό έρχεται μαζί με πολλά συναισθήματα, δικά μας και των παιδιών, με αγωνίες, προβληματισμούς, όνειρα, προσδοκίες και πολύ καμάρι.

Θα τα καταφέρει;

Θα είναι καλός μαθητής;

Θα βρει καλούς φίλους;

Πώς να το βοηθήσω;

Πόσο κοντά του πρέπει να είμαι;

Οι δικές μας εμπειρίες από το σχολείο, ευχάριστες και δυσάρεστες, μπαίνουν στη μέση: Περάσαμε καλά στο σχολείο; Νιώθουμε ότι βοηθηθήκαμε αρκετά από τους γονείς μας; Είχαμε φίλους; Είχαμε καλούς δασκάλους; Τι αναμνήσεις έχουμε από τα δικά μας πρώτα χρόνια στο σχολείο; 

Το ξεκίνημα στην Α’ Δημοτικού σηματοδοτεί  ένα μεγάλωμα. 

Το σχολικό πλαίσιο είναι μεγαλύτερο, προσφέρεται περισσότερη γνώση, απαιτείται περισσότερη υπευθυνότητα αλλά και μεγαλύτερη αυτενέργεια. Και για άλλη μια φορά ο γονιός καλείται να αφήσει λίγο περισσότερο το παιδί να σταθεί στα πόδια του και το παιδί χρειάζεται να εμπιστευτεί λίγο περισσότερο τον εαυτό του. Πάντα τα μεγαλώματα έχουν καμάρι, αλλά και αγωνίες. 

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί να τα καταφέρει; 

Βασικός αναπτυξιακός στόχος αυτής της ηλικίας είναι η αυξανόμενη αυτονόμηση, η αυτάρκεια και η αυτοεξυπηρέτηση σε όλους τους τομείς. Θέλουμε να ενισχύσουμε το παιδί ώστε να είναι σε θέσει να διαχειριστεί με επάρκεια τα καθημερινά θέματα που αντιμετωπίζει στο σχολείο και στο σπίτι και να μπορεί σταδιακά να αναλάβει την ευθύνη για τον εαυτό του, τη μελέτη και τη σχολική του επίδοση. Ωστόσο, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, έχουμε να αναρωτηθούμε πόσο ευνοούμε το μεγάλωμα και σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας, στο φαγητό, στον ύπνο, στις καθημερινές δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης. Το παιδί μας  τρώει μόνο του, ντύνεται μόνο του, κοιμάται μόνο του στο κρεβάτι; Ας μην ξεχνάμε ότι η αυτοεκτίμηση των παιδιών είναι άμεσα συνδεδεμένη με αυτά που τα αφήνουμε να προσπαθούν και τελικά να καταφέρνουν μόνα τους.

Τα παιδιά πρώτα μεγαλώνουν στα μάτια των γονιών τους, κι όχι επειδή το πήραν απόφαση ή επειδή ήρθε η ορισμένη ηλικία! Αν, λοιπόν, «πάμε Α’ Δημοτικού», αν  «διαβάζουμε τα μαθήματα και είμαστε καλοί μαθητές», αν «δυσκολευόμαστε» όλοι μαζί, τότε έχουμε να αναρωτηθούμε αν τελικά θα «πάμε Γυμνάσιο» μαζί, αν θα «περάσουμε στις Πανελλήνιες» μαζί και, τελικά, πόσο χώρο αφήνουμε στα παιδιά μας για να αναλάβουν ευθύνες, για να καταβάλουν προσπάθεια και να καμαρώσουν τον εαυτό τους σε αυτά που τα ίδια έχουν καταφέρει. Δεν μπορεί να υπάρξει μεγάλωμα μέσα σε περιορισμένο χώρο.  Από τα πρώτα κιόλας βήματα του παιδιού είναι φανερό το πόσο σημαντικό είναι για τα παιδιά να τους δώσουμε το χώρο να προσπαθήσουν, να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους, να δυσκολευτούν, να σκοντάψουν, να τα καταφέρουν, νιώθοντας την ασφάλεια ότι σε ό,τι χρειαστούν, οποιαδήποτε στιγμή ο γονιός είναι διαθέσιμος για να προσφέρει ενθάρρυνση, υποστήριξη, συμβουλές, αγκαλιές και…ό,τι άλλο χρειαστεί. 

Αν θυμηθούμε για λίγο τις δικές μας εμπειρίες από το δημοτικό, μάλλον θα συμφωνήσουμε ότι αυτό που μας κινητοποιούσε στο να πάμε στο σχολείο σίγουρα δεν ήταν οι σχολικές εργασίες, το πρωινό ξύπνημα και η καθημερινή μελέτη, αλλά… 

η σχέση με το δάσκαλο/ τη δασκάλα. Η καλή σχέση με τον εκπαιδευτικό αποτελεί ισχυρό κίνητρο για μάθηση, για σχολική επιμέλεια και συνδέεται στενά με τη θετική σχολική επίδοση και την ομαλή σχολική προσαρμογή. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι η σχέση του παιδιού με το δάσκαλο περνάει μέσα από τη δική μας στάση και τη δική μας σχέση με τον εκπαιδευτικό. Καθώς διατηρούμε μια στενή επικοινωνία με το σχολείο, συμμετέχοντας στις συναντήσεις γονέων και επιδιώκοντας μια καλή συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης, ενισχύουμε στην πράξη τη σχέση του παιδιού με το σχολείο και με το δάσκαλο / τη δασκάλα. 

….οι σχέσεις με φίλους. Η δημιουργία και διατήρηση θετικών, φιλικών σχέσεων με τους συνομηλίκους είναι βασικός αναπτυξιακός στόχος στη σχολική ηλικία. Μέσα από την αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους στο σχολείο και στη γειτονιά, τα παιδιά αποκτούν κοινωνικές δεξιότητες, μαθαίνουν να συνεργάζονται, να διεκδικούν, να υποχωρούν, να μοιράζονται, να διαπραγματεύονται, μαθαίνουν να σχετίζονται και να λειτουργούν μέσα σε ομάδες. Οι φιλικές σχέσεις του παιδιού στο σχολείο ευνοούν την ομαλή προσαρμογή του στο σχολείο, το θωρακίζουν απέναντι στο σχολικό εκφοβισμό και παρέχουν υποστήριξη σε δύσκολες στιγμές στη ζωή της οικογένειας. 

Τα πιο σημαντικά μαθήματα διδάσκονται από τους γονείς 

Με την είσοδό τους στο δημοτικό ανοίγεται ένας καινούριος κόσμος γνώσεων και εμπειριών για τα παιδιά, δε θα πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι τα πιο σημαντικά πράγματα τα μαθαίνουν τα παιδιά από τους γονείς τους. «Μελετάνε» το πώς εμείς ζούμε και παλεύουμε τα σημαντικά πράγματα στη ζωή μας, και το αντιγράφουν. Παρατηρούν τις φιλίες μας, τα ενδιαφέροντά μας, τις σχέσεις μας, και μας αντιγράφουν. Μέσα από τη σχέση τους μαζί μας μαθαίνουν να σχετίζονται και με τους άλλους, μέσα από τα δικά μας μάτια βλέπουν τον εαυτό τους και την καθημερινότητά τους, μέσα από τα δικά μας συναισθήματα μπορούν να αναγνωρίσουν και τα δικά τους. Ο χρόνος μας μαζί τους τούς είναι πολύτιμος και είναι κρίμα να ξοδεύεται μόνο σε διαβάσματα και τσακωμούς για τα μαθήματα. Για χάρη των «δικών μας μαθημάτων» είναι αναγκαίο να μην εγκλωβίζεται η καθημερινότητά μας αποκλειστικά στις σχολικές εργασίες. Χρειάζονται ελεύθερα σαββατοκύριακα, παιχνίδι και χρόνος που να μοιραζόμαστε και να απολαμβάνουμε μαζί.

Όσο τα παιδιά μεγαλώνουν, συνειδητοποιούμε όλο και περισσότερο ότι δε μας χρειάζονται πια για να τα κουβαλάμε στην αγκαλιά μας, αλλά είναι τώρα πια αυτά που μας «κουβαλάνε» μαζί τους σε όλα τα καινούργια πλαίσια που βρίσκονται. Τα συνοδεύουμε, κι ας μην είμαστε εκεί, μέσα από τη σχέση μας μαζί τους, κι η φωνή μας και η φροντίδα μας μεταφέρεται, εσωτερικευμένη αυτή τη φορά, μέσα από τη σχέση. 

Ελένη Μακρίδου

Ψυχολόγος, MSc

Εκπαιδεύτρια Σχολών Γονέων

 

 

 

Νέο Πρόγραμμα Δραστηριοτήτων Σαββάτου

Λόγω αυξημένων συμμετοχών το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων του Σαββάτου αλλάζει και διαμορφώνεται ως εξής:

 

 

 

 

Παραδοσιακοί χοροί

Ώρες                      Τάξεις

10 -11 π.μ.     Β

11-12 π.μ.     Α

12-13 μ.μ     Γ +Δ

Μοντέρνοι Χοροί

Ώρες                      Τάξεις

10 -11 π.μ.     Γ +Δ

11-12 π.μ.     Α+Β

12-13 μ.μ     Ε+ΣΤ

13-14 Μ.Μ. τμήμα ενηλίκων

 Ζωγραφική

Ώρες                      Τάξεις

12-13 μ.μ.          Α+Β+ 1/2Γ

13-14 μ.μ.          Γ+Δ+Ε+ΣΤ

Σκάκι

Ώρες                      Τάξεις

13-14 μ.μ.          (Όλες)

Τη Παρασκευή στις 8:30 π.μ. ο αγιασμός -Καλή Αρχή!

Αγαπητοί Γονείς την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου ο αγιασμός θα πραγματοποιηθεί  στις 8:30 π.μ.

Τα παιδιά μας θα πρέπει να έχουν μαζί τους τσάντες για να πάρουν τα βιβλία τους.

Επίσης θα τους δοθεί και η λίστα με τα σχολικά είδη που θα πρέπει να πάρουν.

Καλή Αρχή! 

Στις 11 Σεπτεμβρίου ξεκινά η σχολική χρονιά, κλειστά στις 18 και 21

Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου θα ανοίξουν κανονικά τα σχολεία για τους μαθητές.

Λόγω των εκλογών της 20ής Σεπτεμβρίου, τα σχολεία θα είναι κλειστά την Παρασκευή 18 και τη Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου.

Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει νεότερη ανακοίνωση σχετικά με την ώρα αγιασμού και για το αν θα πάρουν βιβλία την ίδια ημέρα τα παιδιά.

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε πληροφορία.

Καλή αρχή!

Σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι Ραντεβού το Σεπτέμβριο

Αγαπητοί γονείς και φίλοι ευχόμαστε σε όλους καλό καλοκαίρι και δίνουμε ραντεβού για το Σεπτέμβριο. Η ομάδα μας και όλο το Δ.Σ. του συλλόγου μπορεί να επικοινωνεί και να απαντά στα ερωτήματα σας στο email info@4goneis.gr.

Σε κλίμα συγκίνησης και χαράς η γιορτή μας

Με τα παιδιά μας να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στους παραδοσιακούς, τους μοντέρνους χορούς και με τις ζωγραφιές τους να κοσμούν το χώρο, ολοκληρώθηκε η γιορτή που οργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου Αττικής! Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν και η μικρή γιορτή που είχε οργανωθεί σε συνεργασία με τα παιδιά και τους δασκάλους της ΣΤ’ δημοτικού. Τα παιδιά παρουσίασαν περιεκτικά τις αναμνήσεις τους από το σχολείο, ενώ στη συνέχεια τραγούδησαν μαζί με τους δασκάλους τους. Ο Σύλλογος Γονέων είχε φτιάξει μια μπλούζα αναμνηστική και μια μεγάλη φωτογραφική σύνθεση. Ενώ θα τους δοθεί και οπτικό υλικό από τη γιορτή.

Το πρόγραμμα τις φετινής γιορτής πλαισιώθηκε από ζωντανή μουσική, ενώ όπως και πέρυσι τα παιδιά των παραδοσιακών χορών παρουσίασαν το πρόγραμμά τους με αυθεντικές παραδοσιακές στολές από διάφορα μέρη της χώρας. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια τόσο στα ίδια τα παιδιά, όσο και στους δασκάλους και τους γονείς τους που κατάφεραν να συνεργαστούν για να προκύψει το σχετικό αποτέλεσμα.

Η γιορτή ολοκληρώθηκε με χορούς και τραγούδια στα οποία συμμετείχαν όλοι οι παρευρισκόμενοι.

Στο πλαίσιο της γιορτής προσφέρθηκαν εδέσματα, αναψυκτικά και μπύρες. Ευχαριστούμε θερμά τις μαμάδες που το συντόνισαν και όλους όσους συνέβαλαν με την εθελοντική τους προσφορά.

Η φωτογράφιση –οι δράσεις μας

Αγαπητοί Γονείς, θα θέλαμε να ευχηθούμε σε όλους καλό καλοκαίρι! Στο φάκελο που σας αποστείλαμε επισυνάπτουμε την καθιερωμένη πλέον αναμνηστική φωτογραφία των παιδιών μας.

Όπως και τα προηγούμενα χρόνια η προσφορά των φωτογραφιών είναι δωρεάν. Η λήψη και η επεξεργασία των φωτογραφιών έγιναν από εθελοντές μέλη του συλλόγου μας.  Ευχαριστούμε θερμά όλα τα μέλη μας  για τη συνεργασία και τη προσφορά τους στο σύνολο των δραστηριοτήτων και των πρωτοβουλιών που υλοποιήθηκαν κατά τη σχολική περίοδο 2014-2015.  (Αποκριάτικος χορός, bazaar, εκδήλωση με συγγραφέα παιδικών βιβλίων, Σχολή Γονέων, δημιουργικές δραστηριότητες κάθε Σάββατο, εκδρομή, καθαρισμός και καλλωπισμός σχολείου, τοποθέτηση αντιολισθητικών ταινιών στα σκαλοπάτια, προσφορά υλικοτεχνικής υποδομής στα μαθήματα μουσικής, γυμναστικής και Η/Υ,  ανάπτυξη και λειτουργία ενημερωτικής ιστοσελίδας 4goneis.gr, δωρεάν φωτογράφιση, αναμνηστικά 6ης Δημοτικού, καλοκαιρινή σχολική γιορτή, κ.α.).

Επιπλέον ευχαριστήσουμε τον καθένα από σας ξεχωριστά για την αμέριστη συμπαράσταση και τη συμμετοχή σας, σε όλες τις δράσεις μας. Η ανταπόκρισή σας, ενισχύει τη θέση ότι η προσφορά στη σχολική κοινότητα μας, δεν αποτελεί «χάσιμο χρόνου», αλλά το έναυσμα μιας συνεργασίας για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά μικρά και μεγάλα προβλήματα του σχολείου μας.

Το φωτογραφικό υλικό, τόσο από την ετήσια φωτογράφηση, όσο και από την καλοκαιρινή γιορτή μας υπάρχει σε ψηφιακή μορφή.  Όσοι επιθυμείτε να τις λάβετε ηλεκτρονικά, μπορείτε να αποστέλλεται email με σχετικό αίτημα στο: info@4goneis.gr Απαραίτητη προϋπόθεση για να ικανοποιηθεί το αίτημά σας είναι η αναφορά τμήματος  και o αριθμός που αναγράφεται δίπλα από το όνομα του παιδιού σας.

Με τιμή το Διοικητικό Συμβούλιο 

Φίλιππος Νεγρεπόντης (Πρόεδρος), Δημήτρης Μαρής (Α’ Αντιπρόεδρος), Σπυριδούλα Πέτρου (Β’ Αντιπρόεδρος),  Γιώργος Παναγόπουλος (Γραμματέας),  Παύλος Δημήτρουλας (Ταμίας), Θεόδωρος Τσιάκαλος (Β. ταμία), Δημήτρης Κορέτσης (μέλος και υπεύθυνος σελ. 4goneis.gr).

Οι μικροί δημοσιογράφοι του Β2 – Το σχολείο και η γειτονιά μας

Οι μαθητές της  Β2 γίνονται δημοσιογράφοι και μας παρουσιάζουν το σχολείο, τη γειτονιά και τη τάξη τους. Το παρακάτω κείμενο είναι αποτέλεσμα συνεργασίας όλων των παιδιών. Η επιμέλεια ανήκει στη δασκάλα τους.

Ζούμε στο Παλαιό Ηράκλειο Αττικής. H γειτονιά μας έχει μια όμορφη πλατεία με δύο εκκλησίες τον Άγιο Γεώργιο και τον Άγιο Λουκά. Η πόλη που κατοικούμε πήρε το όνομα της από τον Ηρακλή, καθώς στα  παλιά χρόνια  χτίστηκε στη περιοχή μας το Ιερό του.  Αυτό το Ιερό ήταν κτισμένο στο σημείο που σήμερα δεσπόζει ο Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου. Δηλαδή στη δική μας γειτονιά!

H πλατεία έχει πολλά φυτά και δέντρα, παιδική χαρά με κούνιες, τσουλήθρα κ.α. Η πλατεία μας είναι πλακόστρωτη και έχει παγκάκια. Γύρω της υπάρχουν οι δύο εκκλησίες, μαγαζάκια και ψιλικατζίδικα. Είναι ιδανική για παιχνίδια, ποδήλατο και για χαλάρωση. 

Το σχολείο μας 

Το σχολείο μας ιδρύθηκε το 1939 και βρίσκεται στη διεύθυνση Αλωνίων και Ιακωβίδη.  Στο σχολείο μας έχουμε πολλά δέντρα, φυτά και μεγάλα προαύλια, όπου μπορούμε να παίζουμε τα διαλείμματα. Επιπλέον αυτό που μας αρέσει είναι ότι έχει πολύχρωμους και ζωγραφισμένους τοίχους. Μας αρέσουν επίσης τα διαλείμματα, η ώρα της γυμναστικής και όταν κάνουμε πληροφορική. Το σχολείο μας εκτός από όλα αυτά που έχει, αντιμετωπίζει και κάποια προβλήματα

Δεν έχουμε αίθουσα εκδηλώσεων. Η αίθουσα έχει καταστραφεί από ένα μεγάλο σεισμό και από τότε περιμένουμε να φτιαχτεί. Όπως μαθαίνουμε θα φτιαχτεί και μια νέα πτέρυγα αλλά βλέπουμε ότι συνεχώς καθυστερεί.

Ο δήμος της περιοχής μας φροντίζει για πολλά πράγματα, αλλά θα θέλαμε να φροντίσει και για άλλα. Για το λόγο αυτό ζητάμε από το δήμαρχο  να φτιάξει στο σχολείο μας αίθουσα εκδηλώσεων, αίθουσα βιβλιοθήκης και χημείας και να λειτουργήσει ξανά το κυλικείο. Θα θέλαμε επίσης ο δήμος να φροντίζει τα πεύκα και αν μπορεί, να φτιάξει ένα γηπεδάκι και μια παιδική χαρά.

Η τάξη μας

Η τάξη μας είναι βαμμένη πράσινη και κίτρινη. Έχει πολλά θρανία, καρέκλες και ένα μεγάλο πίνακα που μαθαίνουμε ελληνικά και αγγλικά. Επίσης έχει βιβλιοθήκες, αφίσες, χάρτες και ζωγραφιές. Αν και ο τοίχος είναι ξεφλουδισμένος και δεν μπαίνει πολύ φως, χωράει όλους τους φίλους μας.

Η δασκάλα μας

Όπως μάθαμε την επόμενη χρονιά θα έχουμε άλλη δασκάλα. Την κα Μαρία, τη δασκάλα μας,  που μας υποδέχθηκε στη πρώτη τάξη και είμαστε μαζί και στη Δευτέρα, θα τη θυμόμαστε γιατί μας αγαπάει, κάνει ότι μπορεί για μας, μας βοήθησε, μας έμαθε τα πρώτα μαθήματα και πράγματα που δεν ξέραμε. Αν και φώναζε λίγο θα την αγαπάμε και θα τη θυμόμαστε για πάντα γιατί μας οδήγησε μπροστά. Ελπίζουμε να μας θυμάται και να μας αγαπάει και όταν θα έχει και άλλη τάξη.

Αλληλεγγύη 

Επιπλέον ξέρουμε ότι είναι σημαντικό να υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλον και για το λόγο αυτό αγαπάμε, υποστηρίζουμε τους φίλους μας, συνεργαζόμαστε, σεβόμαστε, προσέχουμε στα χτυπήματα και εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλο.

Γονείς και Σχολείο

Εκτός από το καθημερινό μας πρόγραμμα στο σχολείο πολλά παιδιά από την τάξη μας συμμετέχουν στις δραστηριότητες που Οργανώνει ο Σύλλογος Γονέων κάθε Σάββατο, (ζωγραφική, μοντέρνους και παραδοσιακούς χορούς, κ.α.). Την ίδια ημέρα οι γονείς μας συμμετέχουν σε μια σχολή, την λένε «Σχολή Γονέων» και όπως ακούσαμε μαθαίνουν σημαντικά πράγματα.  Πολλές φορές συμμετέχουμε και σε δράσεις που οργανώνονται από τους γονείς. Πριν μερικές ημέρες βοηθήσαμε στο καθάρισμα και στο βάψιμο του σχολείου, ενώ ζωγραφίσαμε και έναν τοίχο.

Γιατί περιμένουμε το καλοκαίρι;

Περιμένουμε πως και πως το καλοκαίρι καθώς θα θέλαμε να πάμε διακοπές στο χωριό μας, να κάνουμε βουτιές στη θάλασσα να μην έχουμε σχολείο, να κοιμόμαστε αργά, να βλέπουμε τηλεόραση, να παίζουμε ασταμάτητα με τους φίλους μας, να κάνουμε ποδήλατο και να τρώμε καλοκαιρινά φρούτα και παγωτά. Τι ωραία που θα ήταν όλα αυτά να τα κάναμε  παρέα με όλη τη τάξη και τη κυρία μας.

Από την περιοχή μας περνάει το Αδριάνειο Υδραγωγείο.

Το Αδριάνειο Υδραγωγείο, όπως διαβάζουμε, ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Αδριανό με στόχο να υδροδοτηθεί η ρωμαϊκή συνοικία της Αθήνας. Οι εργασίες για την κατασκευή του υδραγωγείου ξεκίνησαν το 134 μ.Χ. και ολοκληρώθηκαν από το διάδοχο του Αδριανού τον Πίο Αντώνιο. Το δίκτυο του υδραγωγείου ήταν μήκους 25 χιλιομέτρων. Ξεκινούσε από την περιοχή του Τατοΐου, όπου και συγκεντρωνόταν μεγάλες ποσότητες νερού, προερχόμενες από την Πάρνηθα. Με τη βαρύτητα το νερό έφτανε μέσω των ειδικών αγωγών στην Αθήνα. Τι σχέση όμως μπορεί να έχει το ιστορικό αυτό υδραγωγείο με τη περιοχή μας; Μέρος του δικτύου των 25 χιλιομέτρων περνούσε από τη πόλη μας. Ουσιαστικά το νερό ακολουθούσε με φυσική ροή τη διαδρομή Μενίδι, Μεταμόρφωση, Ηράκλειο, Χαλάνδρι, Ν.Ψυχικό, Αμπελόκηποι, Λυκαβητός. Μέρος του υδραγωγείου σώζεται και στις μέρες μας. Υπολείμματα του εντοπίζονται στην οδό Εθνομαρτύρων στο Π. Ηράκλειο.

Η Συντακτική μας Ομάδα 

Ζωγραφίζουμε τα συναισθήματά μας

Παρακάτω βλέπετε μερικά σκίτσα στα οποία παρουσιάζουμε ορισμένα συναίσθημα όπως χαρά, λύπη, αγάπη, νύστα, πείνα …